Braun 7681 Silk-epil 7 Wet & Dry

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun 7681 Silk-epil 7 Wet & Dry op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Rosanne 28-06-2021

Heel fijn apparaat!

Dit apparaat heb ik nu dik 2 jaar, werkt nog heel goed tot vanmorgen, hij wilde wel draaien maar leek te blokkeren. Met Torx schroevendraaien het opzetstuk opengemaakt en geleegd, opgehoopt haar hield de tandwielen tegen. Top apparaat, ik heb nog nooit zo weinig haar op mijn benen gehad, oksels hoef ik 1x per 3 weken te doen en aanrader! Alleen dat er haartjes in de kop komen zou iets makkelijker te openen moeten zijn voor schoonmaak. Verder top!

Pluspunten

• werkt goed
  • verlichting is fijn
  • prettig in gebruik
  • na verloop van tijd steeds minder haar terug
  • goede accu

Minpunten

• er komt na verloop van tijd haar in de kop

Josina1985 28-11-2010

Dit is een verademing, eindelijk epileren tijdens het douchen. Heb deze eerst met water geprobeerd, maar met wat douchegel glijdt het apparaat beter over je huid. En m'n benen zijn ook echt super zacht.
Even het epileerhoofd wisselen voor de scheerkop en je kan er mee scheren of trimmen.
Het is vooral ook minder pijnlijk, wat ook belangrijk is.
Na een uurtje laden ging het met gemak een 'grote' beurt mee.
Het apparaat ligt verder goed in de hand, het glijdt niet weg met natte handen.
Dit apparaat is zeker weten het geld waard.

Ozlem78 22-09-2010

Ik ben helemaal niet tevreden met dit apparaat. Ontharen is een ramp, het kan haren moeilijk grijpen waardoor het lang kan duren. De Braun die ik hiervoor had was sneller en het epileren was minder pijnlijk. De epileerdoekjes helpen ook niet echt. Al met al een waardeloos apparaat voor een prijs boven de 100 euro.

Merelino 25-07-2010

Bij mij werkte het apparaat totaal niet. Hij brak de haartjes af in plaats van dat hij ze eruit trok (mét het eplieerhoofd uiteraard). Dus het effect was scheren, waarbij stoppels van 2 mm. overbleven. Misschien heeft het met de structuur van mijn haar te maken (dun, glad, blond haar). Verder werkte het epileren op het lichtnet niet, hij deed helemaal niets, alleen opladen. Gelukkig heeft Braun een terugstuur actie, als je niet tevreden bent. Dat vind ik wel heel netjes! Dus heb ik hem teruggestuurd. Nu nog even op mijn geld wachten...

marion.66 10-01-2010

Heb dit apparaat ongeveer 1/2 jaar in bezit en resultaat bevalt me prima. Alleen vind ik dat de accu erg snel leeg is nl na 20 minuten. Via het lichtnet epileren gaat dan ook niet meer, ik moet dan echt een kwartier wachten voordat ik weer een stukje kan doen voordat ie weer uitvalt.

bellybellyb 12-12-2008

Goed apparaat, waar voor zijn geld en volgens mij de afgelopen maanden flink goedkoper geworden. Het draadloos epileren met het lampje bevalt me prima. Je zou gedeeltes van het apparaat ook makkelijk schoon moeten kunnen maken onder de kraan, maar ik las in de gebruiksaanwijzing dat je daarna de boel weer moet olieen en daarmee vervalt dat gemak voor mij. Ik gebruik het apparaat voor het epileren van bikinilijn, benen, oksels en bovenlip, allemaal prima te doen met de verschillende opzetstukken Hoewel mijn pijn stukke minder is wanneer ik met korte tussenpozen epileer. Scheren doe ik er niet mee, ik vertrouw mijn mesje dan meer.

Pebbie 24-10-2008

Super apparaat! Had voorheen altijd de Philips Satinelle maar die sleten me te snel en deden het niet goed meer. Tevens was ik op zoek naar een goed epileerapparaat waarbij ik ook mijn bikinilijn voor het grootste gedeelte mee kon doen.

Super makkelijk in gebruik, benen, oksels en bikinilijn reeds gedaan. Hij pakt alle haren mee, geen ingegroeide haren en nu na 2 weken nog steeds een supergladde bikinilijn, benen en oksels. Zitten erg veel hulpstukken bij zodat je bijna je gehele lichaam kunt ontharen.

Nu tevens tot 31-12-08 gratis 2 maanden op proef, niet goed geld terug garantie van de leverancier.

angellique 03-09-2008

Wat een fijn apparaat. Je benen enz blijven een paar weken glad. Geen 6 weken.
Onder de oksels gaat prima als je de haartjes maar niet al te lang laat worden geld ook voor bikinilijn. Je hebt daar speciale opzetstukken voor.

Tip, na het ontharen doe ik uierzalf op of een homeopatische zalf.
Dat is denk ik heel belangrijk om erna iets op te doen. Fijn is het draadloos epileren. Nu kan ik overal epileren en ook mijn arm b.v op bed helemaal glad trekken zodat het bij de oksels goed gaat.

Nog een tip als je epileert zorg voor afleiding van b.v tv.

Wat betreft de prijs ik heb hem via een internetwinkel voor een leuke prijs zonder verzendkosten kunnen kopen en binnen en dag had ik hem. Als je al je uitgaven van mesjes en/of ontharingscreme opteld dan valt het wel mee

Irmus 20-08-2008

Ik heb de deeze epilator nu bijna 4 maanden en ben best teleurgesteld in de resultaten; hij verwijderd niet alle haartjes (op mijn benen); ik blijf hele kleine stoppeltjes voelen (lang niet zo glad als met nat-scheren) en ik heb ontzettend veel last van ingegroeide haartjes. Mijn oksels heb ik 1 keer geprobeerd en ik ging werkelijk door het plafond van de pijn (nee ik ben geen watje, het deed echt veel pijn) ik kreeg na een paar dagen lelijke rode bultjes die ook weer ingegroeide haren bleken te zijn. Mijn bikinilijn heb ik door deze rvaring niet eens meer aangedurfd. Ook blijven de haartjes bij helemaal geen wekenlang weg, ik moet na een week alweer bijwerken.
Kortom: wat er in de reclames wordt gezegd klopt niet voor mij. Misschien alleen als je erg weinig last hebt van haargroei of zo. Ik vind het apparaat dan ook veel te duur voor wat je ervoor terug krijgt en ben inmiddels weer begonnen met scheren.

Dotje 19-08-2008

Ik heb hem al een paar weken in bezit, alleen nog maar paar keer gebruikt.
Ben er niet heel erg positief over, ben normaal helemaal geen piepert en kan best veel hebben qua pijn, maar dit deed me echt wel zeer.
Heb laatst m'n benen gedaan, in het begin kon ik het echt goed voelen (het bloedde ook iets) later werd het minder. Had daarna ook erge rode buljes, maar dat kun je verwachten want dat stond ook in het boekje+ dat m'n benen helemaal niet echt glad aanvoelen, en er zitten nog steeds kleine haartjes. Heb oksels ook geprobeert maar dat is helemaal niet te doen, alleen bikinilijn viel nog te doen.
Dit is trouwens m'n eerste eppileerapparaat dus waarschijnlijk doe ik het niet goed als ik deze positieve reacties zo lees.

1982anoniem 04-07-2008

Voordelen:
-Echt met wortel en al, zoef weg haren!Heel glad en zacht.
-Gelijk te gebruiken omdat hij ook gewoon in het stopcontact kan. Niet meer wachten tot hij is opgeladen of halverwege uitvalt. Kan overigens ook opgeladen worden en dan zonder snoer te gebruiken.
-Degelijk spul op het eerste oog
-veel accesoires
-snel schoon te spoelen onder de kraan
-2 jaar garantie (voorwaarden nog niet gelezen)

Nadelen:
-Rode uitslag na het epileren!!!!dus je kunt niet gelijk
de deur uit in je rokje, het duurde bij mij zelfs een dag voordat de uitslag beetje wegtrok.
-Best een uitgave: Kijk goed, de prijzen varieren nogal per winkel, kijk ook naar verwijderingsbijdrage, verzendkosten etc. Ook gewoon in de winkel te koop, kun je hem even vasthouden en je hoeft niet thuis op pakketje te gaan zitten wachten.
-Ik persoonlijk vind hem te pijnlijk voor bikinilijn en oksels. Ik heb een zeer zeer gevoelige huid. Benen gaan nog net maar ook dan tanden op elkaar. De kietelende borstels leiden je wel af, dus dat is fijn.
-Hij pakt niet hele korte haartjes tenzij je er heel lang overheen gaat. Dus je moet het eerst even laten groeien.
-Goed zorgen dat alle haartjes even lang zijn, anders is de helft weg en andere helft is half afgebroken.
-Er zit ook een scheerhoofd op maar mijn oude ladyshave doet het nog beter. Daar hoef je het dus niet voor te doen vind ik.

De epilator is alleen een aanrader als je goed kunt plannen om hem te gebruiken door de lengte van de haren (even laten groeien) en de uitslag (bij mij heel erg) achteraf.
dus 'savonds gebruiken dan heb je de volgende dag een mooi huidje en niet 5 min. van te voren.

Queen Larissa 25-06-2008

Goed apparaat. Benen voel je niets van Oksels beetje gevoelig net zo als de bikinilijn. Mooi glad resultaat.

Queen Cin 23-06-2008

Vond het toch behoorlijk pijnlijk....onderbenen ontharen was nog wel te doen, maar mijn bikinilijn...au, au, au.
Heb het apparaat gekocht omdat ik het bijna dagelijks moeten scheren van mijn bikinilijn en de ontsierlijke stoppeltjes daarbij beu was. Heb nu éénmaal mijn bikinilijn gedaan en dat was echt afzien. Het resultaat is overigens wel mooi en goed.
Het geluid wat het apparaat maakt, maakt het allemaal nog eens extra erg....het zal op zich best een prima apparaat zijn, maar epileren van de gevoelige zones blijft gewoon een martelgang....:-(

Lizje 06-06-2008

Super apparaat! Ik had nog nooit geepileerd en werd wel bang van de herrie dat het ding maakt, maar het deed bijna geen pijn. Viel me reuze mee! Had na gebruik wel heel veel rode bultjes op mijn benen, dat was even schrikken. Binnen 3uur was er al niets meer van te zien gelukkig! Ik heb de eerste keer epileren nog niet alles weggekregen, maar wel het grootste deel.(heb ook alleen nog het beginnersstuk gebruikt vandaar misschien). Het is de moeite waard om dit dure epileerapparaat aan te schaffen!

Annemiek 17-05-2008

Sinds een paar dagen deze Braun in bezit. Had hiervoor een Philips Massage, maar die ging het na een aantal maanden steeds slechter doen en het massage gedeelte viel er steeds uit. Na een jaar helemaal op. Daarna een paar maanden met scheermesjes in de weer geweest, maar dat was ik helemaal beu. Toen toch maar een nieuw epileerapparaatje aangeschaft. Vond de aanschaf wel erg prijzig, maar zeker de moeite waard. Helemaal compleet met veel opzetstukken die ervoor zorgen dat alle plaatsen goed te ontharen zijn. Het epileren is wel wat pijnlijker als met de philips, maar na de eerste keer gaat het stukken beter. Nu hopen dat ie langer meegaat dan de vorige...

Pluspunten zijn:
- oplaadindicator
- snoerloos epileren en scheren.
- lampje, zodat je goed overzicht hebt.
- afspoelbaar onder de kraan.

Minpunten:
- wat pijnlijker dan bv. de philips met massagestuk.
- aanschaf is prijzig.

Al met al zeker heel tevreden!

Bianca 1970 14-05-2008

Ook ik wilde al een tijdje een epilator kopen maar hoorde zoveel verschillende verhalen.
Het steeds moeten scheren en de stoppels die je er van krijgt waren reden genoeg om er dan toch maar een te vragen voor moederdag.
Eerst maar eens goed de gebruiksaanwijzing door lezen en het apparaat goed opladen.
Het geluid deed me vermoeden dat het echt heel erg pijn ging doen.Dit viel dus reuze mee.Ik begon met het beginners opzetstuk en op de langzame stand, dit ging zo goed dat ik gelijk met het andere opzetstuk ben verder gegaan.
Het is echt een super apparaat.
Ik heb ook de oksels ermee gedaan maar vond dat wel heel erg pijn doen.Hopelijk word dit minder naar mate je hem vaker hebt gebruikt. Als de haartjes echt lang weg blijven heb ik de pijn er wel even voor over want om de dag scheren is ook een gedoe.
Ik heb het apparaat pas een paar dagen dus kan nog niet zeggen hoe lang de haartjes weg blijven.

Cindy1987 11-05-2008

Ik was enorm bang om een epilator te gebruiken. Ik gebruik zelf al jaren een gewoon scheermesje van Venus, maar op gegeven moment werd ik het scheren beu. Na verschillende meningen te hebben gevraagd bij vriendin kwam ik tot de conclusie dat ik er ook aan moest gaan. Bij diverse winkels gekeken wat een goed aparaat was, en al snel werd mij een gewoon epileersysteem aangeraden. Toch heb ik de duurste versie gekocht van Braun, de silk épil Expressive (white version). Het dingetje is enorm aan de prijs, € 129, maar je hebt wel wat. Met angstzweet ben ik begonnen het boekje te lezen en na een paar maal goed te hebben nagedacht ben ik begonnen met epileren. Het doet geen pijn, alleen een zeurderig gevoel op je achterkuit e.d. Ik had in de vriezer een koelingspack, maar niet nodig gehad, terwijl ik best pieperig ben als ik pijn heb!!

Topding, serieus!!!

N1 09-05-2008

Heb het apparaat ruim een week in bezit en het werkt goed. Alleen bij 1 opzetstuk raakt mijn huid tijdens het epileren bekneld en dan houdt het apparaat er ook gelijk mee op waardoor ik het opnieuw moet opladen. Maar dat is ook het enige vreemde aan het voor de rest prima werkende epileersysteem.

Jolanda27 04-05-2008

Ondanks dat ik deze epilator erg duur vond ben ik er zeer tevreden over. Heb hem nu 2x gebruikt,ook voor oksels en bikinilijn,waarvoor er een apart opzetstuk bij zit. Het doet nog wel veel pijn bij de oksels en bikinilijn,maar ik denk dat dat na een paar keer minder is. De haartjes blijven lang weg,en er komen geen jeukende bultjes meer. Wat ik ook erg handig vind is dat je hem kan opladen. Mijn benen zijn ook een stuk gladder.Het lampje wat erop zit is ook makkelijk,zo zie je de haartjes beter.

Jolyn 02-05-2008

Dit apparaat is echt super! Hiervoor had ik de Carmen epilator die als beste getest was door een consumentenprogramma en de consumentenbond. Dat was een martelgang en ik durfde het niet te gebruiken zonder eerst gedronken te hebben of een huidverdovende zalf te smeren. Ik heb met die Carmen zelfs mijn oksels geprobeert te epileren en dat leidde tot een bloedende (!) oksel.

Deze Braun Xpressive 7681 kon ik proberen en als hij me niet bevalt binnen twee maanden terugsturen. Maar oh, wat is ie goed! Ik kan zo gaan zitten en mijn benen epileren, zonder pauzes van de pijn. Sterker nog, je hebt haast geen pijn met dit apparaat, ik snap niet hoe het mogelijk is, maar ik kan glimlachend epileren. En het gaat ook heel snel en effecient. Gladde benen in nog geen half uurtje! Ik lijk wel een commercial, maar ik ben helemaal gelukkig met dit ding. Had ik maar nooit naar de slechte tests van dat consumentenprogramma gekeken! (die testten de apparaaten op verschillende delen van mannenbenen!)

Echt aan aanrader.